Nawyki kupujących, o których warto wiedzieć
On 23 stycznia 2015 by adminWśród dokonujących zakupów w internecie są zarówno osoby rozważne, jak i te działające pod wpływem chwili. Jednym wystarczy przekonujący opis i cenowa okazja, inni kierują się szeregiem czynników, z których sprzedawcy powinni zdawać sobie sprawę. Poznanie podstaw psychologii konsumentów może wpłynąć na usprawnienie strony czy sposób prezentacji towarów.
Gra o czas
Zakupy w internecie mają tę przewagę nad tradycyjnymi, że pomagają oszczędzić czas. Sprawnie działająca strona internetowa to podstawa, gdyż, jak pokazują badania, długie oczekiwanie na pojawienie się informacji potrafi skutecznie zniechęcić do dalszych zakupów. Ponad połowa klientów po kilku sekundach, znudzona, opuści sklep, a zdecydowana większość, bo aż 80% nigdy do niego nie wróci.
Oglądnąć ze wszystkich stron…
Aby podjąć decyzję wiele osób musi szczegółowo zapoznać się z produktem. Służą temu najczęściej zdjęcia, ale wciąż niewielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, jaki potencjał tkwi w ich różnorodności i uzupełnieniu oferty o filmy video. Wykorzystanie wielu ujęć może zwiększyć sprzedaż aż o 58%. Większa ilość fotografii, to większe zaufanie klienta, który ma szansę podjąć bardziej świadomą decyzję. Filmy video to w dalszym ciągu niewykorzystane narzędzie wpływania na decyzję kupujących. Tymczasem połowa konsumentów ma większe zaufanie do produktu po obejrzeniu jego prezentacji, co wymiernie może przełożyć się na sprzedaż. Bardziej szczegółowe opisanie towaru i jak najwierniejsze jego przedstawienie przy pomocy multimediów to również szansa na transakcję, która nie zakończy się zwrotem, przykrym zarówno dla kupującego, jak i sprzedawcy.
Uwaga na pułapki
Niekiedy szczegóły mogą zaważyć na przerwaniu transakcji i rezygnacji z usług sklepu. Ponad 40% klientów, którzy podczas finalizowania zakupów odkryli naliczenie dodatkowych opłat, odrzuciło koszyk. Nie warto zatem liczyć na naiwność kupujących i zawrzeć w ofercie pełną cenę. Finalizacja transakcji powinna być jak najprostsza, ceniona przez wielu jest możliwość kupna produktów bez wcześniejszej rejestracji na stronie sklepu. Wiele osób zniechęca również późniejsze otrzymywanie newslettera, który dla wielu sprzedawców jest punktem obowiązkowym przy zakładaniu konta.
Wymienione przyzwyczajenia i preferencje powinny być brane pod uwagę przed każdego przedsiębiorcę, który planuje swój e-biznes. Rozwiązania, które wydają się korzystne z punktu widzenia finansowego, mogą paradoksalnie ograniczyć liczbę kupujących.
Archiwa
- maj 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- listopad 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Dodaj komentarz