Pozycjonowanie sklepu internetowego
On 24 stycznia 2015 by adminPozycjonowanie jest niezbędnym elementem prowadzonych działań marketingowych. Wysokie miejsce sklepu w wyszukiwarce to przepustka do większej ilości odwiedzin, a co za tym idzie – szansa na lepszą sprzedaż produktów. Do korzyści płynących z pozycjonowania sklepu należy również zaliczyć wykreowanie rozpoznawalnej marki – nawet jeśli użytkownik wyszukiwarki w danym momencie nie zdecyduje się na zakup, wzrośnie jego świadomość dotycząca istnienia naszej firmy.
Prowadzone działania zawsze powinny być poprzedzone analizą potrzeb, która pozwoli wybrać odpowiednie dla branży i rodzaju sklepu sposoby pozycjonowania.
1. Optymalizacja strony
Strona sklepu internetowego musi być dostosowana do wymagań wyszukiwarek, a aby to osiągnąć, należy przede wszystkim opracować jej schemat. Podział na podstrony, ułożenie produktów w odpowiednich kategoriach i stworzenie ich unikalnych opisów to podstawy. Warto zaplanować również rozwiązania systemowe, które ułatwią nam usuwanie produktów niedostępnych i wprowadzanie nowych pozycji, żeby nie wprowadzać w błąd klientów.
2. Ustawienie metatagów
Należy pamiętać o oryginalności każdej z podstron witryny naszego sklepu. Dzięki temu będą wyróżniać się w wynikach wyszukiwania i klienci łatwiej dotrą do interesujących ich działów. Szczególnie ważny jest metatag „title”, który jako pierwszy przyciąga uwagę. Uzupełnieniem powinien być opis – czyli metatag „description”.
3. Wybór fraz
Klienci korzystając z wyszukiwarek najczęściej posługują się pojęciami ogólnymi – nazwami produktów lub ich typem. Frazy powinny być przyporządkowane do podstron, żeby ułatwić klientom odnalezienie wskazanych przedmiotów. Ich aktualizowanie, wraz ze zmieniającym się asortymentem również zapewni lepsze wyniki. Jest to tak zwane pozycjonowanie szerokie, które obecnie staje się coraz popularniejsze. Jego elementem jest również łączenie fraz ogólnych z bardziej szczegółowymi, co wpływa na pozyskanie klientów zdecydowanych na określony produkt. Jest to rozwiązanie szczególnie polecane dla firm o rozbudowanym asortymencie umieszczonym na wielu podstronach.
4. Promocja marki
Wykorzystanie na przykład serwisu Google+ pozwala na dodatkową promocję w przypadku, kiedy w wyszukiwarkę zostanie wprowadzona nazwa marki. Oprócz standardowych wyników pojawia się również wizytówka firmy z jej stroną internetową i logiem, co znacząco wpływa na rozpoznawalność sklepu.
Archiwa
- maj 2024
- marzec 2024
- luty 2024
- styczeń 2024
- listopad 2023
- sierpień 2023
- lipiec 2023
- czerwiec 2022
- maj 2022
- kwiecień 2022
- maj 2020
- marzec 2020
- styczeń 2020
- grudzień 2019
- listopad 2019
- październik 2019
- wrzesień 2019
- sierpień 2019
- lipiec 2019
- maj 2019
- kwiecień 2019
- marzec 2019
- styczeń 2019
- październik 2018
- wrzesień 2018
- lipiec 2018
- czerwiec 2018
- maj 2018
- kwiecień 2018
- marzec 2018
- lipiec 2017
- czerwiec 2017
- maj 2017
- wrzesień 2015
- luty 2015
- styczeń 2015
Calendar
P | W | Ś | C | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 |
Dodaj komentarz